Καλλιτεχνικά διαμάντια | Γεράσιμος Παπαδόπουλος

Καλλιτεχνικά διαμάντια:Γεράσιμος Παπαδόπουλος 

Αναζητώντας καθετί νέο, που παίζει στη Χώρα μας, ανακαλύπτει κανείς 
τα μικρά καλλιτεχνικά διαμάντια και τους αφήνουμε να αυτοσυστηθούν. 
Μαθαίνουμε ποιοι είναι, πώς ξεκίνησαν, τι αγαπούν και τι αγαπούν να μισούν. Από:

Ο Γεράσιμος Παπαδόπουλος συστήνεται ως Γεράσιμος Παπαδόπουλος, Κυπριακής καταγωγής, τραγουδιστής, συνθέτης, ουτογρατζουνιστής, μουσικογλωσσολόγος και ψάλτης.

Τραγουδάω και παίζω Ανατολιτικοπαραδοσιακά τζερτζελέδικα, όταν θέλω να στήσω γλέντι (πάλι με χρόνια με καιρούς…), 
Βυζαντινομερακλίδικα, όταν θέλω να ανταλλάξω ευγενή συναισθήματα, 
Ανένταχτα δυτικοαναθρεμμένα του Γιώργου Πατεράκη, όταν θέλω να εκπλήξω εμένα και τους άλλους.

H πιο σημαντική επαγγελματική μου στιγμή μέχρι σήμερα… ήταν, όταν τραγούδησα με τη συνοδεία ενός ημιξεκούρδιστου τζουρά 
το «Θε μου μεγαλοδύναμε» στο ψυχιατρικό παράρτημα των Κεντρικών Φυλακών στη Λευκωσία, με τους τρόφιμους να χορεύουν καλαματιανό.
Αγαπώ... όποιον και ο,τι με καθιστά ελεύθερο.
Σιχαίνομαι… την αγνωμοσύνη.
Όταν δεν τραγουδάω… επινοώ νόημα από κάπου αλλού. Εύκολο.
Καλλιτέχνης «είδωλο»… ο Κυριάκος Παπαδόπουλος. Έχει κάτι χιλιάδες τραγούδια και τα μισά είναι επιτυχίες. Αξιοζήλευτος.
Αγαπημένοι στίχοι… «O άνθρωπος ο λογικός είναι τύπος λαϊκός», από άσμα του Μάκη Δημάκη.
Τραγούδι, που δεν ανήκει στο στυλ που, αλλά θα ήθελα να έχω ερμηνεύσει… ο,τιδήποτε από Nina Simone.
Η μουσική είναι σαν… μια γυναίκα με μεγάλη αγκαλιά που μας χωράει όλους. Αλλά ολοκληρωτικά χαρίζεται μόνο σ’ εκείνους που την κοιτούν κατάματα.
Αν δεν ήμουν τραγουδιστής… θα ήμουν τραγουδίστρια.
Η πολιτική… είναι τέχνη ανάλογη της αισθητικής των πολιτών μιας χώρας.
Η θρησκεία… συνήθως λειτουργεί ως ένας πολύπλοκος μηχανισμός απόκρυψης του εσωτερικού κενού που ο καθένας μας έχει στον πυρήνα του.
Στα άμεσα σχέδια μου… είναι η σταδιακή έξοδος από το λοκντάουν.
Ο νέος μας δίσκος/το νέο μας single… String Theory: 
Είναι η Γκαλερί Δραμάτων, που, για να την γράψουμε, πρωτομπήκαμε στο στούντιο τον Νοέμβριο του 2018 και καταφέραμε να την βγάλουμε μόλις τον Δεκέμβριο του 2020.

Λίγα λόγια για τον 
Το φωνητικό κουαρτέτο 


Ο  Γεράσιμος Παπαδόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Κύπρο. 
Σπούδασε φιλολογία, έκανε μεταπτυχιακό στη Γλωσσολογία και είναι υποψήφιος διδάκτορας στη Βυζαντινή Μουσικολογία υπό την επίβλεψη του Αχιλλέα Χαλδαιάκη. 
Ξεκίνησε να ψέλνει από μικρό παιδί μαζί με τον πατέρα του, ενώ το 2011 πήρε δίπλωμα Βυζαντινής Μουσικής με δάσκαλο 
τον Γρηγόρη Αναστασίου. 
Μελέτησε τουρκικό ούτι και θεωρία των μακάμ με τους Χρίστο Τσιαμούλη, Αλέξανδρο Παπαδημητράκη, Yurdal Tokcan και Muhittin Kemal Temel, καθώς και οθωμανικό τραγούδι με τον Ahmet Erdoğdular. 
Τραγουδά παραδοσιακά και ρεμπέτικα τραγούδια σε διάφορα σχήματα στην Αθήνα, παίζοντας  ούτι και τζουρομπούζουκο, ενώ είναι βασικό μέλος του String Theory Ensemble, υπό τη διεύθυνση του συνθέτη και πιανίστα Γιώργου Πατεράκη. 
Ψέλνει σε διάφορους ναούς της Ελλάδας και του εξωτερικού, και είναι βασικό μέλος των χορωδιών “Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης” και “Ιλισιώτες Ψάλτες”.
Στο επίκεντρο του ακαδημαϊκού του ενδιαφέροντος βρίσκεται η σχέση γλώσσας και μουσικής, με ειδικότερο ερευνητικό του στόχο 
την πολυεπίπεδη γλωσσολογική ανάλυση και θεωρητικοποίηση 
της ψαλτικής τέχνης, τόσο συγχρονικά όσο και διαχρονικά. 
Από το 2018 διδάσκει σε σεμιναριακό επίπεδο θεωρία των μακάμ στο Κέντρο Ελληνικής Μουσικής «Φοίβος Ανωγειανάκης».

Γεράσιμος Παπαδόπουλος


Εύα Λάφκα


 Λάρα Καλλίρη 



και Γιώργος Κασαβέτης


είναι η νέα σύσταση του String Theory του Γιώργου Πατεράκη και ερμηνεύει συνθέσεις ή διασκευές του τελευταίου με τη συνοδεία του στο πιάνο και τη συμμετοχή άλλων μουσικών, ενίοτε, ανάλογα με την ενορχήστρωση. 
** Σε επόμενα άρθρα θα αναφερθούμε και στα υπόλοιπα μέλη του String Theory.


πληροφορίες από:



 

Δημοσίευση σχολίου

Copyright © 2025 Ακουσε με. Designed by John Tsipas