Όλα αυτά και άλλα αναρίθμητα συμφύρονται με το όνομά της, συμβάλλουν στο όνειρο, συναποτελούν το όραμα και συνταυτίζονται με το θαύμα.
Το γυναικείο θαύμα που προωθεί την ανθρώπινη συνέχεια, «ψαύοντας» δημιουργικά την αιωνιότητα!
Γυναίκα, άγια λαλιά, πυρρότερη η γλώσσα μου και από ανθό φλογάτο, στα πέρατα διαλαλεί και σαϊτεύει σ’ όλη την οικουμένη˙ γυναίκα, «κάνω το όνομά σου να πω, καίει το χείλι μου ακόμη!»)
…
η γυναίκα - το αιώνιο «θηλυκό», του ποιητή - δε χάνεται.
Πάντα θα ζει, θα ζώνεται και θα ξεζώνεται». (Κωστής Παλαμάς).
Και ασφαλώς έχει απόλυτα δίκιο. Δεν έχει ανάγκη η γυναίκα από νόμους, δημοσιεύματα και επαίνους. Πολύ περισσότερο από τούτους ή εκείνους ή ακόμη και το κοινωνικό σύνολο. Τα φανερά είναι δεδομένα… και σίγουρα.
Η γυναίκα πάντοτε ζώνεται τη ζωή και «ζωσμένη» καθώς είναι από βάσανα, καημούς, προβλήματα και ανημπόριες, τραβά το δρόμο της,
που τoν συνθέτει ο αγώνας για ένα καλύτερο αύριο, φωτεινότερο και «ανθρωπινότερο».
Πηγή ζωής ο αέρας που εκπνέει ο γλυκός γυναικείος και απόλυτα δημιουργικός ανασασμός.
Αγέραστη η ομορφιά της που συνδυάζει το κάλλος της όψης και την αγιοσύνη της ψυχής.
Μας άλλαξαν τη ζωή!
«Η ομορφιά των γυναικών που άλλαξαν τη ζωή μας
βαθύτερα και από εκατό επαναστάσεις
δεν χάνεται, δεν σβήνει με τα χρόνια». (Τίτος Πατρίκιος.)
Τίκτει και «δωρίζει» ζωή, μεταδίδει πόθο και ευτυχία.
(Νίκος Εγγονόπουλος)
Ο πόθος, που η γυναίκα τον μετατρέπει σε σφυγμό της ψυχής και λαχτάρισμα γαλήνης.
πως «έχουν μεθύσει τα μέλη σου από έρωτα
που θύεται αγνότερος αντίκρυ στ’ άστρα» (Νίκος Καρούζος).
Μια διαρκής, διαχρονική και οικουμενική παρακαταθήκη αξιών.
(Κώστας Βάρναλης).
Ένα θαύμα που συνθέτει, προωθεί και επιβάλλει την ομορφιά και τον έρωτα.
(Γιάννης Ρίτσος).
Γυναίκα, σύμβολο που άλλοτε συνδηλωτικά ο ποιητής αποδίδει την εικόνα της παρακμής, της μιζέριας και της μελαγχολίας και μερικές φορές του φόβου.
Μιλώ για τις ξυπόλητες μάνες που σέρνονται στα χαλάσματα»
(Μανόλης Αναγνωστάκης).
Άλλοτε - πραγματικά - η γυναίκα του αγώνα, του μόχθου, της αγάπης και της ομορφιάς που η ασαφής, ακόμη και απροσδόκητη παρουσία της, μας γεμίζει συναισθήματα.
κρατώντας στο χέρι σφιχτά ένα σπαθί-ή ένα άνθος».
(Μανόλης Αναγνωστάκης).
«μα της καρδιάς σου ο σπαραγμός
δε βόγκηξε κι εγίνη
το νόημα που στον κόσμο δίνει
έναστρος ουρανός». Γιώργος Σεφέρης «Η λυπημένη».
η προσφορά της, ακόμη και τα αηδόνια «υποβάλλουν»…
«Τα αηδόνια σκέπαζαν το περπάτημά της» (Γιώργος Σαραντάρης)
Η ευθεία της ζωής που τη συνθέτουν οι αγώνες της για έναν καλύτερο κόσμο ηθικό, «αγγελικά πλασμένο».
Θαυμασμός στην κόρη, σύζυγο, νύφη, αδελφή.
(Νικηφόρος Βρεττάκος).
Το γυναικείο περπάτημα, ορθόπλωρο και ορθοστημένο που «μετέωροι» απορούμε:
κάθε ξεγύμνωμα κορμιού και μια υψικάμινος» (Γιάννης Δάλλας)
Έτσι που ερωτοπλάνταχτο και εξομολογούμενο να ανακράζει το αρσενικό:
πριν από τον Έρωτα έρωτας,
κι όταν σε πήρε το φιλί
Γυναίκα.» (Οδυσσέας Ελύτης)
Κι όλα αυτά συμφυρόμενα μας οδηγούν στην εξομολόγηση.
βραχνάς τα πνίγει, πνίχ’ τον, πολεμίστρα
για την Αγάπη και για την Αλήθεια.
Πάντα μαζί σου κ’ η Ομορφιά η μεθύστρα» (Κωστής Παλαμάς)
Σε πεινάω. Σε διψάω.
Σου δέομαι: Κρύψου, γίνε αόρατη για όλους, ορατή μόνο σ᾿ εμένα.» (Γιάννης Ρίτσος).
Και εγώ ο μπιστικός της αγάπης, παθιασμένος προσκυνητής, εγώ ο δειλός - ερωτικός- σελαγιστής της γυναικείας ομορφιάς, προσφοράς και καλοσύνης, ταπεινά εξομολογούμαι.
ως να μου γίνεις Μοίρα, Θάνατος και Πέτρα». (Νίκος Καββαδίας).
Δημοσίευση σχολίου