Αρχαία Ελληνική Κληρονομιά:
Άγαλμα Απόλλωνα
στον περίβολο της Ακαδημίας Αθηνών
Γράφει η Βιργινία Φατσή
Αν ακούσετε τα πουλιά να ψιθυρίζουν,
αν ακούσετε τον αυλό του Πάνα,
αν ακούσετε στο γέλιο ενός μικρού παιδιού
τις υποσχέσεις της ενηλικίωσής του,
τότε έχετε ακούσει τον Απόλλωνα.
Αυτά πίστευαν οι αρχαίοι Έλληνες.
Ο Απόλλων, γιος του Διός και της Λητούς, ήταν ο θεός του φωτός. Τότε οι Έλληνες εννοούσαν το εσωτερικό φως, που καταυγάζει
την ψυχή του ανθρώπου και ξυπνάει μέσα της την διάθεση για καλά έργα.
Ο Απόλλων, στο άγαλμα που κοσμεί τον περίβολο της Ακαδημίας Αθηνών, κρατάει στο χέρι του την λύρα, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο, ότι είναι συντονισμένος με όλους τους κραδασμούς του φωτός, που φέρνει ζωή στους ανθρώπους.
Πράγματι μέσα στα μεγάλα έργα, στα γραπτά Μνημεία του Πολιτισμού μας βρίσκεται το φως, ένας κραδασμός που θα μπορούσε να παραχθεί από ένα μουσικό όργανο, όπως η λύρα, όταν συντονίζεται με τους μυστικούς κραδασμούς της δημιουργίας.
Όταν θέλησε ο Απόλλων να βρει και αυτός την δική του στέγη, πήγε στους Δελφούς.
Εκεί ίδρυσαν οι άνθρωποι ένα μαντείο, που επικοινωνούσε με τους θεούς του φωτός και όχι με τις ψυχές που βρισκόντουσαν στον κάτω κόσμο.
Ήταν μεγάλη καινοτομία για την εποχή του, όταν τα περισσότερα από τα μαντεία ήταν νεκρομαντεία.
Ο Απόλλων στους Δελφούς μιλούσε μέσα από τα οράματα της Πυθίας και είχε υπό την προστασία του ολόκληρη την δελφική κοινωνία.
Τα οράματα ήταν εμπνευσμένα και σχημάτιζαν πόλεις, την μία πόλη μετά την άλλη, μέχρι να δημιουργηθεί ένα δίκτυο πόλεων αρκετά ισχυρό, για να σηκώσει την Ελλάδα.
Όταν αυτές τις ωραίες ιστορίες διηγούντο κάποτε οι Έλληνες στα παιδιά τους, για να αποκτήσουν και αυτά την ενσυνείδητη γνώση των δικών τους προγόνων, τότε, ας ελπίσουμε, ότι θα έχουμε και εμείς ωραίες ιστορίες να διηγηθούμε στα παιδιά μας και στα παιδιά των παιδιών μας.
Σημείωση:
Το άγαλμα του Απόλλωνα φιλοτεχνήθηκε από τον γλύπτη Λεωνίδα Δρόση στα 1885 και κοσμεί τον περίβολο της Ακαδημίας Αθηνών. Εδράζεται σε κίονα ιωνικού ρυθμού ύψους 10 μέτρων από την στάθμη της Ακαδημίας.
Δημοσίευση σχολίου