Το Ζεϊμπέκικο είναι σαν το «Πάτερ Ημών». Τα είπες όλα με τη μία.
ο Ζεϊμπέκικος είναι Αρχαϊκός Χορός της Θράκης που τον μετέφεραν οι Ζεϊμπέκηδες στη Μικρά Ασία και μετά τον επανέφεραν στην Ελλάδα οι πρόσφυγες του 1922.
Δεν έχει βήματα, είναι ιερατικός χορός με εσωτερική ένταση και νόημα, που ο χορευτής οφείλει να το γνωρίζει και να το σέβεται.
Ετυμολογείται από την λέξη "ζει"=Ζευς και την φρυγική λέξη "Βέκκος", που σημαίνει ψωμί και με το πέρασμα του χρόνου από την Μακεδονική - Θρακική αυτή λέξη έγινε "μπέκος".
(σώμα ειδικών δυνάμεων του τουρκικού στρατού).
Χορός δύσκολος, (αρκεί ελάχιστος χώρος για να το χορέψεις), χωρίς βήματα.
Ιεροτελεστία με εσωτερική ένταση ,νόημα και αυτοσυγκέντρωση, που ο χορευτής οφείλει να το ξέρει και να σέβεται.
Η απελπισία της ζωής.
Το ανεκπλήρωτο όνειρο.
Είναι το «δεν τα βγάζω πέρα».
Το κακό που βλέπεις να έρχεται.
Το παράπονο των ψυχών που δεν προσαρμόστηκαν στην τάξη των άλλων.
Το Ζεϊμπέκικο δεν χορεύεται ποτέ στην ψύχρα, ει μη μόνον ως κούφια επίδειξη.
Ο χορευτής πρέπει πρώτα «να γίνει», να φτιάξει κεφάλι με ποτά και όργανα, για να ανέβουν στην επιφάνεια αυτά που τον τρώνε.
που αυτοσχεδιάζει τα βήματα,
συντονίζει με νόημα τις κινήσεις του μαζί με το άκουσμα του τραγουδιού, και
στέλνει"σήματα" ότι είναι γεμάτος αισθήματα
και ξέρει τι θέλει.
Ή είναι απελπισμένος από τη ζωή,
ή έχει κάποιο ανεκπλήρωτο όνειρο.
Πότε μ' ανοιχτά τα μπράτσα μεταρσιώνεται σε αϊτό που επιπίπτει κατά παντός υπεύθυνου για τα πάθη του και πότε σκύβει τσακισμένος σε ικεσία προς τη μοίρα και το θείο.
Ο Ζεϊμπέκικος ΔΕΝ είναι χορός για γυναίκες, (ήταν προσβολή για κάποιον που συνόδευε γυναίκα να εκδηλώνει ενώπιον τρίτων καημούς), αλλά αυτό πια ισχύει μόνο στη θεωρία, ο χορός πλέον είναι unisex.
Το Ζειμπέκικο είναι ένας υπέροχος λαϊκός χορός, συγκλονιστικός για τον χορευτή και τους θεατές.
Το ζεϊμπέκικο δεν σε κάνει μάγκα, πρέπει να είσαι για να το χορέψεις.
Οι ψευτόμαγκες με το τζελ, που πατάνε ομαδικά σταφύλια στην πίστα, εκφράζουν ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θέλει να μας περάσει η αυστηρότητα και το μέτρο του ζεϊμπέκικου.
Κι ένας άντρας, πρώτα αρσενικό και μετά όλα τ' άλλα.
Κι αν το εποικοδόμημα γέρνει καμιά φορά χαρωπά, η βάση μένει ακλόνητη.
Εξαιρούνται οι γυναίκες μεγάλης ηλικίας, που μπορεί να έχουν προσωπικά βάσανα: χηρεία ή πένθος για παιδιά.
τη Λιλή Ζωγράφου, που αυτοσχεδίαζε έχοντας αγκαλιάσει
τον εαυτό της από τους ώμους με τα χέρια χιαστί σαν αρχαία τραγωδός και μια νεαρή σε ένα κακόφημο καταγώγιο των Τρικάλων, πιο αυτεξούσια απ' όλους τους αρσενικούς εκεί μέσα", γράφει ο Δ.Χαριτόπουλος.
Δημοσίευση σχολίου